اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
سرخط خبرها

ارمنستان از ایران تقاضای کمک بشردوستانه کرد

  • کد خبر: ۱۸۶۱۳۴
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
ارمنستان از ایران تقاضای کمک بشردوستانه کرد
قانونگذار ارمنستانی گفته کشورش از هلال احمر ایران درخواست کمک‌های بشردوستانه کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، یک قانونگذار ارمنستانی روز چهارشنبه اظهار داشت که ایروان خواستار کمک‌های بشردوستانه از ایران شده است.  

«رابرت بیگلریان» قانونگذار ارمنستانی با بیان این موضوع تصریح کرد که ارمنستان با جمعیت هلال احمر ایران مذاکره کرده است. این قانونگذار ارمنستانی تصریح کرد که دولت ایران در حال مهیا کردن ارسال این کمک‌هاست.

«مهدی سبحانی» سفیر ایران در ارمنستان در نامه‌ای به وزارت امور خارجه ایران خواستار اقدام فوری و ارسال کمک‌های بشردوستانه از ایران به ارمنستان شده است.

«آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان روز دوشنبه در گفت‌و‌گوی تلویزیونی به نیاز به حمایت متحدان از ارمنستان در بحبوحه تنش این کشور با باکو اشاره کرد. سیمونیان در بخشی از این مصاحبه بر اتکای ارمنستان به شرکای خود از جمله ایران، اتحادیه اروپا و ایالات متحده تاکید کرد.

بیگلریان ادامه داد: «من و "آرا شاهوردیان" یکی دیگر از قانونگذاران با معاون وزیر امور خارجه دیدار و نگرانی‌های خود را در مورد وضعیت قره باغ، وضعیت مردم و جنایات صورت گرفته ابراز کردیم. ما از وزارت امور خارجه ایران خواستیم که به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشد.»

نخست وزیر ارمنستان نیز روز دوشنبه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور اظهار داشت، تعمیق روابط ارمنستان با ایران باید ادامه داشته باشد.

دفتر نخست وزیری ارمنستان اعلام کرد که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر روز دوشنبه با «مهدی سبحانی» سفیر جدید ایران در ارمنستان دیدار کرد. پاشینیان ضمن تبریک به مناسبت انتصاب سفیر ایران در سمت جدید  ابراز امیدواری کرد در دوران مسئولیت وی روابط دو کشور توسعه و تحکیم یابد.

مقامات ارشد ارمنستان بار‌ها به اهمیت روابط با ایران اشاره کرده‌اند. ایران از بزرگترین صادر کنندگان کالا به ارمنستان محسوب می‌شود. ایران دارای مرکز تجاری در ارمنستان است. گفته می‌شود که ایران قصد دارد حجم تجاری با ارمنستان  را به سه میلیارد دلار برساند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->